Friday, January 22, 2010

"Lawak" SPR 1

Assalamualaikum dan salam sejahtera kpd sume pembace

Tiap2 hari gua kan ikuti perkembangan politik Malaysia...Selalunye gua akan baca blog la...Nak baca psl politik kat paper ni, manyak auta drpd betul...Manyak nak sdapkan hati makcik/pakcik kat FELDA drpd org2 kat bandar...


Bagi gua, kite kene amik tau psl mende2 ni so that kite tak diperkayukan atau diperbatukan oleh orang2 yg berkuasa kat Putrajaya nun hatta kat SUK negeri sekalipon....Kalau depa sume ni TERBUKTI bersalah, balun je kaw2 tak kesah la drpd haluan mana...Kah kah kah

Sedang aku baca blog ni, gua tertarik pada komen yg tersiar dlm slh satu artikel dlmnye..

fadzliamir January 20th, 2010 15:45 edit :

Baru tadi semak dengan SPR, mengejutkan…!!!! sebab sebelum ni dah dua kali mengundi ( semenjak umur 21 ) iaitu di Parlimen Bruas dan DUN Pengkalan Baru…Tup,tup dah tukar ke Bukit Gantang( parlimen ) dan DUN Trong…???????? Ajaib sungguh…

Dah call SPR Perak, dan ajukan masalah diatas, nak tau apa dia cakap….( setelah dia semak dan menelefon kembali) Kesilapan teknikal yang mana kampung Padang Serai, Batu Hampar adalah bersempadanan antara Parlimen Beruas Dan Bukit Gantang, jadi dalam mengemaskinikan file diorang telah tanpa sengaja terpindahkan keseluruhan kampung ke Parlimen Bukit Gantang. Dan mengambil masa 3 bulan untuk memperbetulkannya semula…Adakah wajar untuk membuat laporan POLIS?????? Tolong bagi pendapat…

(blh rujuk artikel asal kat sini)

Komen gua:

Kah kah kah...TERpindahkan?? TER?? kah kah kah...dah kene sound blum petugas tu ngan bos dia?? ke bos dia pon wat tak tau je...



Ok la, korg mesti kan kate, sume org ade wat silap...But, kesilapan yang dibuat ni melibatkan dan menyusahkan org lain,dgn erti kata lain pengundi...Dah elok pengundi2 ni dpt mengundi kwsn yg dh biase ngan diorg, ditukar nye ke tempat yg ntah pape ntah...Menyusahkan pengundi tu secara langsung, sebagai cth nak kene bergerak jauh tuk mengundi...Kalau org muda mcm gua ok lagi, kene yg dh sebaya ngan atuk/nenek mcm kat bwh ni, ape mcm??



Tuk cover kesilapan yang TER itu, petugas SPR dlm komen ni berjanji nk fix problem ni...Tapi amik masa 3 bulan?? kah kah kah...adjust database pon amik mase 3 bulan??? kah kah kah...Kalau si polan ni keje kat kompeni gua keje dulu, dh kompem kene fired...Lembap nak mati wat keje...



Tlg la jgn diulangi sketsa2 "lawak" mcm ni...Tlg ubah pandangan certain2 org dlm masyarakat (mcm gua la) yg mane "govt servant ni (tapi tak sume ye, diulang sekali lagi, TAK SUME) kejenye dok goyang kaki, tapi bile wat keje sket, ade je salah sana sini..."

No comments:

Post a Comment