Thursday, January 21, 2010

Komik

Pagi ni, lps je solat subuh, gua jenguk laptop..."Harvest" kan ape2 "tanaman" gua kat Farmville, and then check blog2 komik, kot2 la ade entri terbaru, dan.....



YESSS!!! ade update drpd blog ni, ape lagi, muat turun la...kah kah kah

Actually, komik ni gua tak sempat nak kumpul dulu (mase tu umur gua 16 thun)...bile start kumpul, dh sampai episod 90, so mcm2 persoalan kat dlm cerebrum ngan cerebellum otak gua psl tak tau asal usul citer dlm komik ni....



Komik?? Certain people (em, most kot) anggap mende ni mcm bahan bacaan yg picisan...tak matured la kalau adult baca buku ni, tak dpt ape2 manfaat la, lagha la...Bagi gua yg dah tahap mania ni, ape org kate, gua tak amik pot sgt...Gua ade reason gua sendiri

Kumpul dan baca komik ni hobi gua...Gua start bace mase umur gua 9 thun...Komik 1st yg gua bace, Alam Perwira no 13. (Kah kah kah, ingat tue...)



Bile berckp psl hobi, kite sanggup spend mase, tenaga dan especially money (ade ke hobi yg tak pakai duit??) to get satisfaction from it...Satisfy bile kite ade full episod tu komik yg kite kumpul...Satisfy bile kite tau jln citer dlm komik tu dr A sampai Z

For me, one of the ways to release tension is read comic...Bile tgh blurr/stress ngan keje, amik satu, and then baca...Kasi cool down sket aktiviti2 kat dlm otak tu...Dah ok sket, baru smbung balik wat keje...

Sampai bile gua nak berhenti baca komik?? The answer is gua pon tak tau...Yg gua rancang dan pasti, masih ade lagi 4 komik baru yg gua kene collect sebelum guabersara drpd dunia komik ni...Cukup la ngan timbunan komik yg berada dlm almari2/ kotak2 TV yg ade skang ni (jenuh gak nak kemas...kah kah kah)


7 comments:

  1. wah, Alam Perwira. Gua pon bace gak skit2 dulu. Jifat kan?

    ReplyDelete
  2. Yeah btul

    Protagonis - Ji Fat, Rahib Esa, Duke Ji Chang

    Antagonis - Maharaja Zhou, Sami Besar, Marsyal Yau

    ReplyDelete
  3. Jdai dan kisah komik2nya...Tak kira apa org kata,tetap dengan pendirian dia..Ari tuh ada org kata,nak kumpul lagi 2 series je,dan-dan dah bertambah jadi 4 pule...

    Hai...apa sudah jadi???

    ReplyDelete
  4. Ye ke?? Hmm, maaf la cik Farah...Asenye cik Farah salah dgr kot...Kah kah kah

    ReplyDelete
  5. Sama la hobi kita :) Takde plan nak scan & sharing ke?

    ReplyDelete
  6. Ade jugak..tapi sume komik mcm dh korang wat?? Oh ade, komik Pustaka Langit...

    Aku cop la nak upload komik ni

    ReplyDelete
  7. Kira ok la koleksi elok lagi. Koleksi aku masa sekolah dulu, mak aku longgok kat beranda rumah, bagi budak2.

    1st komik aku beli, dendam kesumat no 3. Ada sapa2 upload?

    Peace

    ReplyDelete